Vitorlázás 2007 szeptember, Görögország, Kikládok

Napló kivonat

Nem végleges változat

Néhány link nem kép, hanem htm fájl (ezeknek címük is van), ott több kép van egybefogva, lapozni/görgetni kell.

Résztvevők: Anna, Berni, Attila, Csaba, Gyula, Péter, Sanyi, István

A hajó: neve IRA, típusa Bavaria 41, hossz 12.5 m, szélesség 4 m, merülés 1.9 m, vitorlázat 89 m2, motor 50 LE

Útvonal: Kalamaki - Santorini - Naxos - Mikonos - Kea - Kalamaki, összesen 337 tmf (624 km)

Időszak: szeptember 1-8

09.01. Szombat 7:00 Kalamaki 37-54,8N 023-42,4E

Péntek reggel 9 körül indultunk, két kocsival. A hajóátvételre dél előtt nincs remény, így a csapat bemegy Akropoliszt nézni. (A kapitányság mellett van WiFi, szabad hozzáféréssel, megtudom, hogy Áronról semmi hír...)

12 körül elkezdjük a hajóátvételt. Műszakilag rendben vannak a dolgok, a konyha, ágyneműk, vízcsatlakozás hiányos. Délután hatig behajózunk, elpakolászunk, és fokozatosan pótoljuk a hiányokat.

Péter ajándéka: mindenki kap egy Athén 2007-es feliratú pólót. Ettől már csapat lettünk, amit még megerősített az ünnepélyes zászlófelvonás. Hajnali indulást tervezünk, nincs más dolgunk, mint elkölteni első vacsoránkat: kagyló tészta sajt szósszal. Sanyi a hajószakács, egész túránkon finomabbnál finomabb étkekkel kényeztetett minket...

09.2. Vasárnap 12:00 Souniontól délre 37-32N 023-58E

6-kor indulunk, legalább 130 mérföldes (241 km) út áll előttünk. Délelőtt 3-5-ös É, ÉK-i a szél, 6-7,5 csomós (12-15 km/h) sebességgel haladunk, mindkét vitorlát kurtítjuk. Így is előjönnek az első rosszullétek...

Nem működik a sebesség mérő (ami egyben a megtett utat is számlálná /log/), de sikerül menet közben megjavítanunk. Éjszaka fontos a mentőpatkóra kötött világító bója, azt is kihelyezzük.

Délben kicsit enyhül a szél, teljes vitorlázat, majd ismét beerősödik, hogy estére és éjszakára pont kellemessé szelídüljön.

Kellemes időben Sanyi elkészíti a vacsorát: finom paradicsomleves, és rizs zöldséges aprópecsenyével. Mire végzünk, besötétedik. Szép csillagos éjszakában vitorlázunk, éjfél után feljön a hold (pár napja volt telihold), jól megvilágítja a tájat és romantikus hangulatot teremt az éjszakai vitorlázáshoz.

Könnyű navigálni a világító-tornyok és a GPS alapján. Aztán felkel a nap, majd a társaság, erre már a delfinek is megjelennek, sőt Santorini is feltűnik a láthatáron.

A tervezettől eltérően, nem kívülről kerüljük, hanem belül megyünk: Berni és Sanyi nászúton vannak, őket a központban tesszük ki. Előtte lehorgonyzunk egy ÉNy-i öbölben, beiktatunk egy órányi úszást, fürdést, sznorkerezést. Továbbmenve találkozunk egy magyar hajóval: az Odysseus az, Vass Tibor hajója. Kapóra jön, ők a központban állnak meg, így elég Sanyiékat ott áttenni az Odysseusra, hogy szamárháton érkezhessenek a városba...

09.03. Hétfő 12:00 Santorini déli csücske 36-27N 025-21E

Délután három körül érünk a kikötőbe, találunk helyet is, víz villany viszont nincs: Adonisz a kikötőmester eltűnt... Addig a csapat bérel két kocsit és száguldoznak a szigeten.

Megjönnek a "kocsisok", vacsora után Adonisz is előkerül, lesz víz-villany, és fizetnünk sem kell. Talán ez a fájdalomdíj...

Vacsora: Felvidéki gulyásleves, levezetésnek pediglen zöldség készleteink romjaiból egy tuti lecsó.

Közben egy szállodában pár percet internetezek: Áronról továbbra sincs hír... Santorini

Újabb kocsikázás (városnézés/bevásárlás), majd alvás következik. Reggel hatkor kelünk, 6:40-kor indulunk. ÉNy-i 3-as alapszéllel vitorlázunk, ami 9 körül rövid időre felmegy 6-osig.

09.04. Kedd 12:00 Santorini és Naxos között 36-30,3N 25-22,0E

Dél után kissé lankad a szél, félórát motorozunk, ettől a szél is visszajön. Aztán megint csendesedik, jó alkalom a vacsora elkészítésére: "Spagetti bologneze olyan hajós módra" (azaz Sanyi módra :-). Bár mára Paros volt kitűzve, nem haladtunk túl jól, inkább Naxos-on kötünk ki. Így is 22:45 mire végzünk a kikötéssel. Víz, villany van.

Esti séta a városban majd alvás. Reggel egy kis bevásárlás után, 8:40-kor indulás. Mykonos a cél. Ny-i 3-as széllel haladunk É-i irányba. 11 után még gyengébb lesz, motorozunk 50 percet.

Naxos

09.05. Szerda 12:00 Delos közelében 37-21N 025-19E

Dél után 3-4-es ÉNy-i 5-ös szél kerekedik, hamar Mykonos-ba repít. 14:17 kikötés. Mykonos-i Marinába. Víz villany itt sincs, de legalább van hely.

A csapat ismét robogókat bérel (ahogy két éve), nagy élvezettel száguldoznak a szigeten... Az estebédet kivételesen én készítem: lencseleves sok kolbásszal, mellé kenyér és hagyma.

Reggel 6-kor indulunk, mai célunk Kea. Pár órát ÉNy-i 3-assal cirkálunk, majd déliesedik a szél, tudunk célra tartani.

09.06. Csütörtök 12:00 Kea közelében 37-35N 025-00E

Dél után gyengül a szél, motorral is rásegítünk a vitorlákra. Este 7-kor kötünk ki, azaz horgonyzunk Kea egy kis öblében. A hajót három ponton rögzítjük: két horgony meg egy parti szikla.

Vacsora, Sanyi szavaival: "Az örök görög nyár ünnepére Őrségi májgombócleves, és a specialitásom, tonhalas penne tészta cukorborsóval."

Előtte utána a sziget meghódítása, ami jó ürügy a dingizésre,

Mivel körös-körül karnyújtásnyira sziklák vannak, éjszakai ügyeletet tartunk. Reggel, a társaság kérésére csak 9 után indulunk, addig ismét úszás, sznorkerezés, szigetlátogatás, dingizés (míg ki nem ürül a tartály)...

Athén felé cirkálnunk kell, pont a cél felől fúj a szél. Egy darabig erőltetjük, de jó irányba igen keveset haladunk...

09.07. Péntek 12:00 Vougliameni környéke 37-28N 024-24E

Dél körül a motort is beindítjuk, rásegítünk a nagyvitorlával, 1/2 6 körül érünk a kikötőbe. Hajóátadás, kaució vissza, pakolászás (ezúttal mindkét kocsit rendben találtuk) majd Sanyi elővezeti (e túra) utolsó vacsoráját: Jókai bableves igazi zalai dödöllével. Szombat reggel indulunk haza, vasárnap reggel, szerencsésen Budapestre érkezünk, és ezzel e túrának is