Vitorlazas0606

Adria, 2006 június

Naplókivonat

Résztvevők: Zsuzsa, Anna, Nóri, Imre, Éva, Robi, Dóri, Péter, Áron, István

A hajó: neve Point one, típusa Nautitech 395 (katamarán), hossz 12 m, szélesség 6.4 m, merülés 1.2 m, vitorlázat 83 m2, motor 2x27 LE

Útvonal: Murter (Betina) - Primosten - Dubrovnik - Mljet - Hvar - Rogoznica - Murter (Betina) összesen 394 tmf (730 km)

Időszak: 2006. június 24-30

06.24. Szombat    3:00    Murter    37-54,8N 023-42,4E

Áronnal éjfél körül indultunk, hogy legyen időnk kikötőket keresni a Carina számára. Így mi 9-kor már ott voltunk, a hajóátvételre viszont még várni kell. Ezalatt találkozunk Domagoj nevű horvát barátunkkal és megünnepeljünk lánya születését. Dél körül megérkezik a többi kocsi is. Mire a marinai kocsma tesztelésével végeznek, mi is befejezzük a hajóátvételt. Behajózás, egy-két kiegészítés (pl. a skipper kabinok leválasztása a kétszemélyes kabinoktól). 17:30-kor indulunk. Dubrovnik elérése Imréék régi óhaja, most ezt mindenképpen valóra váltjuk.

Primostenig vitorlázunk, sötétedés után, 23:15-kor kötünk ki (Marina Kremik). Korai indulást tervezünk, az éjszakát pedig Lastovoban töltenénk...

06.25. Vasárnap    12:00    Primosten és Rogoznica között    43-35,3N 015-53,7E

A dolog persze nem ilyen egyszerű: reggel édesvíz ársztja el a nappalit: csak úgy tudom megállítani, ha elzárom a "főcsapot", de így sehol sincs víz. Tehát meg kell várnunk, amíg megjavítják. Fél nap késés... Csak Lastovo kihagyása, azaz éjszaki vitorlázás árán érhetjük el biztonságosan kitűzött célunkat. Végül mindenki beleegyezik.

Jól haladunk, jó az idő, a szél, s ha az nincs, jó a vízben lubickolni. S már abból is elegünk van, jó a motor is :-) Teliholdas, gyönyörű éjszakai vitorlázásban van részünk. Aztán napfelkelte a nyílt tengeren, Vis, Korcula és Lastovo között. Megint gyengül a szél, kénytelenek vagyunk motorozni. Aztán egy kis vontázás, s máris dél van...

06.26. Hétfő    12:00    Hvar és Korcula között    42-40,2N 017-45,9E

A motorozás megteszi hatását, vészesen közeledünk Raguza felé. Közben delfinek is feltűnnek a hajó körül, ami a szokásos lelkesedést váltja ki belőlünk. Nem szeretnénk a tűző napon császkálni a városban, inkább még horgonyt dobunk Lopud sziget mellett: egy óra fürdés, búvárkodás.

6:15-kor kötünk ki Dubrovnikban. Városnézés, hangulatos kisvendéglő, mindennel meg vagyunk elégedve...

Reggel 9-kor kimotorozunk a marinából, még teszünk egy kört a város előtti öbölben is, majd Mljet felé vesszük az irányt.

06.27. Kedd    12:00    Lopud környéke    42-38,4N 018-03,2E

Kicsit vitorlázunk, de aztán 2,5 csomós sebességnél mégis inkább a motorozás mellett döntünk. 18 órakor kötünk ki Mljet ÉNy-i öblében (Polace), egy kis vendéglő mellett. (Ha fogyasztunk, ingyenes a kikötés. Eredetileg horgonyozni akartunk, de ennek nem tudtunk ellenállni.) Kikötés közben az egyik csiga elkapta a kötelet, de végül sikerült kiszabadítani...

Reggel ötkor indulunk, kis szélben vitorlázunk Korcula felé. Ismét delfinek üdvözölnek, ennek örömére lehorgonyzunk Korcula és Badija között. Kb. egy óra fürdés, búvárkodás után motorral indulunk Hvar felé, majd vitorlával folytatjuk.

06.28. Szerda    12:00    Peljesac csatorna    42-58,4N 017-04,7E

Ismét motorozunk egy órát, majd megint vitorlázunk. Ezt így váltogatjuk, míg végül 19:30-kor Hvar előtt lehorgonyzunk. Áron dingivel kiviszi a társaságot a városba, majd éjfél körül bemotorozunk a marinába. Nem találtunk helyet, inkább a bejárat környékén éjszakáztunk horgonyon. Reggel azért bemegyünk vásárolni, vizet vételezni. 9 körül indulunk.

10 körül, valahol Hvar és Solta között fürdünk egyet, majd egy óra motorozás után jön egy kis szél (3-as DK-i). Végre vitorlázunk.

06.29. Csütörtök    12:00    Soltától délnyugatra    43-21,2N 016-07,3E

Mára Rogoznicat vettük célba. 1/2 3-kor még lehorgonyzunk az előtte lévő öbölben, egy jó órát fürdünk, búvárkodunk, majd öt előtt pár perccel kikötünk a marinában (Frappa).

Reggel kilenc előtt indulunk jó széllel Murter felé, igaz, cirkálnunk kell, de hát a vitorlázás már ilyen...

06.30. Péntek    12:00    Primosten és Zirje között    43-35,0N 015-45,2E

A Ny-ÉNy-i szél 5-ig erősödik, utolsó nap végre vitorlázunk. 1/2 2 körül lehorgonyzunk Kakan sziget É-i részén egy kellemes öbölben, megejteni a búcsúfürdést, elkölteni Robi újabb fenséges költeményét: hortobágyi palacsinta. Méltóképpen koronázza Robi egész heti kulináris tevékenységét, nekünk pedig kulináris élményeinket. Imre válogatott borai tesznek pontot az i-re, aztán lassan indulnunk kell a kikötőbe...

Előbb még a Hramina Marinában megtankoljuk a járgányt (175 l, valóban sokat motoroztunk...), majd 18:30-kor kikötünk e túra utolsó állomásán, Betina marinában. Ezzel lényegében a túránknak is

VÉGE

A képek összegyűjtése, kiválogatása, beillesztése még nem történt meg, addig ízelítőül itt egy pár kép Zsuzsától, itt meg egy pár Árontól