Vitorlázás 1994
Naplókivonat
Személyzet: Bogi, Olivia, Áron, Rudi, P. István, M. István A hajó: neve Lilly, típusa Atlantic 49, hossz 14.4 m, szélesség 4,6 m, merülés 1.9 m, vitorlázat 108 m2, motor 70 LE (Ford)Útvonal: Kalamaki (Athén) - Poros -Kalamaki- Hidra - Kalamaki, összesen 186 tmf (345 km)
Időszak: július 10-15
07.10. 8:00 Kalamaki 37-43N 023-39E
A busz hat órát késik, éjfélre érünk a kikötőbe. A bérbeadó (Deserted Horizonts) jégbehűtött Metaxával meg egy jó hírrel vár: a 33 lábas hajó helyett 49 lábast kapunk, (azt ő ugyanis a teljes szezonra kibérelte, most nincs kliense, a másikért pedig neki is fizetnie kéne)...
Gyors hajóátvétel, vacsora, alvás. Reggel 8-kor indulunk Hidra felé. Jó széllel indulunk, fokozatosan csökken majd délután újból erősödik. A hátunk mögött vihar jelei, de jó darabig (mintegy félnapig) úgy tűnik, tartjuk a távolságot (meg már kezdtük megszokni :-) . Mikor közeledni látszik, felkészülünk a viharra: mentőmellények majd reffelés. Közben kap el a vihar dió nagyságú jégeső kíséretében, mindkét vásznunk megsínyli: a génua hátsó 60 cm-es csíkja lehasad (előtte is elég viharvert volt, most szó szerint is az lett :-) , a nagyvitorla felső negyedében 2 m-es behasadás. (a jég a vantnikon levő vitorlavédő műanyag csöveket is megrongálta, a kobakjainkról nem is beszélve... :-) A nemrég elfogyasztott ananászt és egyéb finomságokat egyesek viszontlátták, egyéb kár, sérülés nem történt. Amikor a vihar szétzilálta a vitorlákat Poros volt legközelebb, azt tűztük ki új útiránynak. Arra viszont cirkálnunk kellett az időközben megnőtt hullámokon a még mindig 5-6-os szélben. Éjfél körül megelégeljük a dolgot és lehorgonyzunk Ak. Krioneri közelében. (éjszakai ügyelet)07.11. 6:00 Ak. Krioneri 37-28N 023-31E
Este elmaradt a vacsora, most bepótoljuk, majd fürdünk és a grószt varrogatjuk, hátha szükségünk lesz rá. Rádión keresem a bérbeadót, azt mondják Poroson van, ez nekünk jó. Vitorlavarrót is keresünk, állítólag az van is ott. 9-kor indulunk, csendes a tenger, délre megérkezünk. Vitorlavarró nincs (a helyi szabó műhelyébe be sem fér a vitorla). A bérbeadó 13-án reggelre a kikötőbe küldi a varrót, szóval vissza kell mennünk, kb. három nap veszteség :-( . Egyelőre strandolunk, megnézzük a várost, este pedig a "Játék határok nélkül" felvételét (ez utóbbit a "fiatalok").
07.12. 6:30 Poros 37-30,2N 023-27,2E
Elindulunk Kalamaki felé, a szigetet nyugatról kerülve. Egy körül, amikor a kikötő már látótávolságon belül van, lehorgonyzunk a strand közelében, pár órát fürdünk, csónakázunk, majd bemotorozunk a kikötőbe.
07.13. 8:00 Kalamaki 37-43N 023-39E
Elviszik a vitorlákat, mi városnézéssel, strandolással, a hajó ellenőrzésével ütjük agyon az időt.
07.14. 11:30 Kalamaki 37-43N 023-39E
Valamivel dél előtt hozzák a vitorlákat: új génuát és javított grószt, valamivel dél után pedig kifutunk a kikötőből, ismét Hidra felé. Cirkálnunk kell, amikor a szél nagyon elcsendesedik fürdünk, majd folytatjuk utunkat. Este 11-re érünk a hangulatos kis öbölbe: kicsi, ezért egymásra kötnek a hajók, hangulatos, mert egymásra kötnek, s amint átjárnak egymáson, megkínálják egymást saját italaikkal, elmesélik kalandjaikat, tapasztalataikat... Mi osztrák és belga hajón át jutunk a partra, már meglehetősen emelkedett hangulatban, ezt még a kisváros éjszakai nyüzsgése tovább fokozza :-)
07.15. 8:30 Hidra 37-22,4N 023-26,7E
Ez sajnos az utolsó napunk, ismét Kalamaki felé tartunk, most legalább vitorlával. Fokozatosan erősödik a szél (2-3-4-5-6), cirkálunk, de nem elég élesen: időnként 9 csomóval vágtatunk, aztán pár óra múlva ugyanazt a szigetet látjuk viszont, csak pár mérfölddel északabbról. Akkor is élvezzük: dőlünk, bereffelünk, vágtázunk, fordulunk, kireffelünk, sőt, még szeksztánssal mérünk közben. Este 8 körül érünk a Kalamaki közelébe, 20:43-kor fejezzük be a kikötést. Takarítás, hajóátadás és ezzel a túrának is
VÉGE