SMS Magyarország
Egészségügyi Információs Rendszerek Kft
1143 Budapest Gizella út 51-57.Tel. +36-471-1733.
Fax: +36- 471-1752
Email: info@sms.siemens.hu
SMS kórházi rendszerek fejlesztésénél figyelembe vették az összes érvényes WHO, ISO és USA HL7 (Health Level 7) szabványokat, valamint az Európai Közösség CEN TC 251 HISA ajánlásait.
A betegekkel kapcsolatos összes orvosi beavatkozást központilag egy betegcentrikus adatbázisban tárolja. A különféle ápolási és klinikai információk (diagnózisok, kezelések, vizsgálati eredmények, műtétek stb.) a keletkezési helyükön kerülnek a rendszerbe, ahol aztán a beépített többszintű adat- és hozzáférés védelem mellett minden arra feljogosított személy számára on-line módon elérhetők.
A vezetői információs rendszer a központi betegadatbázis adatainak további feldolgozását teszi lehetővé a vezetői döntésekhez kapcsolódó tetszőleges igények kielégítésére. A betegadatbázis leválogatott adatait tartalmazó információs adatbázis kiegészül az alrendszerek specifikus adatállományaival (pl. minőségügyi standardok), illetve társulnak hozzá az ezeket feldolgozó, kiértékelő statisztikai módszerek, grafikus megjelenítő eszközök. A felhasználó itt együtt élvezheti a PC-orientált adatlekérdezések és az integrált kórházi információs rendszer nyújtotta lehetőségeket megfelelő adatbiztonsági és védelmi rendszerrel társulva.
Tekintettel a kórházak forrásgondjaira, az SMS változatos finanszírozási lehetőségeket dolgozott ki, amelyek között megtalálható a vásárlás mellett a bérleti és lízingkonstrukció, de a befektetés nélküli megoldás is, amikor a kórház nem vásárol eszközparkot és nem foglalkoztat informatikusokat, hanem egy nyolc-tíz évre szóló, hosszú távú megállapodás alapján havi díjat fizet informatikai problémáinak megoldásáért(outsourcing).
SMS kórházi rendszerének bevezetéséből származó előnyök:
A csökkenő várakozási idő és kevesebb redundancia miatt elégedettebbek a betegek, pontosabbak lettek a diagnózisok, általában minden adminisztrációs tevékenység sokkal gyorsabban és pontosabban elvégezhető. Számszerűen, óvatos becslések szerint járóbeteg-ellátásban 5-10, fekvőbetegeknél 3-6 százalék bevételi többletet eredményez, hogy nem vesznek el bevételt növelő rögzítések. További 3-7 százalékot hoz a kórházaknak a BNO besorolás helyes meghatározását segítő szoftver. Ahol bevezették, ott 5-10 százalékkal csökkent az átlagos ápolási idő, 6-8 százalékkal a diagnosztikai vizsgálatok száma, 3-7 százalékkal az anyagfelhasználás, 4-10 százalékkal pedig a gyógyszerfelhasználás. Azért érhetők el ekkora megtakarítások, mert naprakész, pontos képet kap a kórházi menedzsment az intézet helyzetéről, s így fel tud lépni a korábban átláthatatlan pazarlások megszüntetése érdekében.
Rendszerfunkciók:
1.1. VEZETŐI INFORMÁCIÓS RENDSZER (információs adatbázis)
A vezetői információs rendszer a központi betegadatbázis adatainak további feldolgozását teszi lehetővé a vezetői döntésekhez kapcsolódó tetszőleges igények kielégítésére. A betegadatbázis leválogatott adatait tartalmazó információs adatbázis kiegészül az alrendszerek specifikus adatállományaival, illetve társulnak hozzá az ezeket feldolgozó és, kiértékelő statisztikai módszerek, grafikus megjelenítő eszközök. A felhasználó itt együtt élvezheti a PC orientált adatlekérdezések és az integrált kórházi információs rendszer nyújtotta lehetőségeket megfelelő adatbiztonsági és védelmi rendszerrel ellátva.
1.1.1. Minőségügy
Az alrendszer támogatja a minőségügyi téma, vizsgálati tárgy tervezését, s hozzá a minőségi indikátorok definiálását. Az out-come méréshez elvégzi a megfelelő adatgyűjtést és ellenőrzést, majd ezt követően összeveti az adott minőségi protokollt a tényadatokkal. Az eredményt grafikus ábrázolással szemlélteti. Segítségével minőségügyi dokumentum készíthető, mely szöveges kiértékelésre is lehetőséget ad.
1.1.2. Erőforrás optimalizáló
A kórházban folyó gyógyító és ápolási tevékenységekhez szolgáltatásokhoz a humán erőforrás igény hozzárendelését kínálja. Betegségenként/betegcsoportonként méri, monitorozza az erőforrások felhasználását, biztosítja ezáltal a kapacitás kihasználtság nyomon követését.
A szakmai protokollok normatívái alapján erőforrás optimalizálási módszert ad.
1.1.3. Vezetői lekérdező
A központi betegadatbázisból interaktív funkciók segítségével meghatározott adatrekordokat gyűjt ki és visz át tetszőleges tovább feldolgozási célból külső adatállományba. Adatintegrálást végez a kórházi és külső adatbázisok között, és megfelelő hozzáférési jogosultsággal lehetőséget ad különböző adattáblák felépítésére és grafikus megjelenítésére. Alkalmazását a fejlesztők által közvetlenül a vezetőknek és az informatika rendszergazdáknak nyújtott konzultációk segítik.
1.1.4. Controlling belső elszámolás
A gyógyító tevékenységek és azok
költségeinek tervezését támogatja. A ténylegesen végzett szolgáltatások alapján
ráterheli a költségeket az igénylő költséghelyekre, valamint költségviselőkre.
Összeveti terv/tény tevékenységeket és költségeket különböző szinteken mutatja
ki az eltéréseket.
1.2. BETEGDOKUMENTÁCIÓS RENDSZER
1.2.1. Betegadminisztráció
1.2.1.1. Fekvőbeteg adminisztráció
A betegekkel kapcsolatos összes adatot a - felvételtől az elbocsátásig - központilag tartja betegadatbázist kezel, azaz a fekvőbeteg és járó(ambuláns) betegek személyi adatait csak egyszer egy helyen kell megadni.
A beírt adatokhoz- a rendszert használók jogosultságától függően - tetszőleges helyen és időben lehet férni. A központi adatbázisban szereplő személyi és demográfiai adatok, a beutalással és a kórházi elhelyezéssel kapcsolatos összes adminisztratív információ módosítása on-line módon, azonnal megtörténik. Ez biztosítja, hogy tetszőleges lekérdezéskor az adatfeldolgozás a mindenkori aktuális állapotot tükrözi.
1.2.1.2. Járóbeteg adminisztráció
A betegekkel kapcsolatos összes adatot - az első vizsgálattól a kezelések befejezéséig - egy közös betegadatbázisban tartja nyilván, azaz járóbeteg és fekvő betegek személyi adatait csak egyszer ,egy helyen kell megadni.
A központi adatbázisban a személyi adatokon kívül megtalálható minden olyan információ , amelyre a betegek bármely ambuláns kezelése előtt, alatt és után az orvosnak szüksége van. Az adatkarbantartás és lekérdezés párbeszédes üzemmódban, on-line történik.
1.2.2. Orvosi dokumentáció
A fekvőbeteg szakellátással kapcsolatos orvosi adatok nyilvántartását és kezelését biztosítja. A kódolt adatok(BNO, műtéti kód, stb.) gyors beírását egyrészt a szótárakban alkalmazott kód szűkítése , másrészt a megnevezés kulcsszavak alapján történő kiválasztása segíti.
Alkalmazásával lehetővé válik az elektronikus kórlapvezetés, zárójelentés készítés. A beírt adatokhoz - a rendszert használók jogosultságától függően - tetszőleges helyen és időben hozzá lehet férni. Módosításkor a központi adatbázisba kerülő kórelőzmény, status, diagnózis műtéti beavatkozás adatok, valamint a szövegelemekkel szerkesztett kórrajz változása azonnal online módon megtörténik. Ezáltal a betegről tetszőleges időpontban történő lekérdezéskor a mindenkori aktuális állapot látható.
1.2.3. Gyógyító tevékenységek
Az összes beteg ellátásával kapcsolatos orvosi, asszisztensi, nővéri gyógyító és ápolási tevékenység, illetve szolgáltatás beírását és követését teszi lehetővé. A fekvő- és járóbeteg ellátáshoz, közös egységes tevékenység szótárt használ. Betegenként rögzíthető az ellátás során bármely szolgáltatás, melyet a saját osztályon, kislaborban szakrendelésen végeztek el.
1.2.4. Vizsgálat lekérés
Az orvosok diagnosztikai, konzíliumi és bármely kezelési igénye a számítógépes hálózaton on-line módon továbbítható az egyes osztályokra. A megrendelések és a vizsgálatkérések az igénylés időpontjában automatikusan megjelennek az osztályokon, egyúttal ezeket a központi betegadatbázisban is nyilvántartják. Ez megteremti a vizsgálati konzíliumi és kezelési igények “papírmentes”, valamint az arra feljogosított személyek számára - a központi dokumentálás a statisztikai és elszámolás célú felhasználás alapját.
A rendszer külön modulokban támogatja az egyes munkahelyek összekapcsolását.
1.2.5. Leletkommunikáció
Szorosan kapcsolódik a Vizsgálatkérés alrendszerhez és feladata a leletekkel kapcsolatos adatok bevitele, az információk azonnali továbbítása az igénylő osztályokra vagy a kezelő orvosokhoz. A betegek validált leletei a központi adatbázisban tárolódnak és az orvosi dokumentációkba szerkeszthetők, lehetővé téve a teljeskörű leletezés elektronikus megvalósítását. A leletekkel kapcsolatos információk bevitele, beolvasása és a kezelő orvoshoz juttatása a hálózaton on-line módon, folyamatosan történik. Az elvégzett vizsgálatok eredményei, a konzíliumi vélemények, és a kezelések teljesítése mind helyben , mind az igénylő kezelő orvosnál lekérdezhetők, illetve kinyomtathatók. Így lehetőség van a vizsgálatok, a konzílium kérések és a leletkommunikáció gyűjtésére, összerendelésére, tárolására és kinyomtatására.
1.2.6. Teljesítmény jelentés, számlázás
A kórház aktív fekvőbeteg szakellátás
teljesítményének folyamatos követését teszi lehetővé. Biztosítja a kapcsolatot
a GYÓGYINFOK és ALPHA besoroló program közötti kapcsolatot. A kórházi bentfekvés
alatt folyamatosan rögzített bázisadatból egyidejűleg elvégezhető a HBCS besorolás.
Ezáltal a teljesítmény súlyszám már akkor az orvos rendelkezésére áll, amikor
még lehetőség van a költségek csökkentésére. Az ápolás minimum, normatív és
felső határnapja ismeretében orvosi döntéssel befolyásolható a betegellátás
optimális szintje. Megvalósítható a szakellátás ún. Real-time menedzselése.
1.3. KLINIKAI KÖZPONTI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER
1.3.1. Szakmai protokoll
Támogatja a kórházban végzett gyógyító és ápolási folyamatok szakmai protokolljainak felállítását és alkalmazását. A diagnosztikai terápiás és ápolási igény betegségenként definiálható. Az elvégzett tevékenységek dokumentálása alapján a szakmai protokoll és a ténylegesen nyújtott szolgáltatás összevethető.
1.3.2. Szakértői döntéstámogató
Egyes gyógyító tevékenységek szabályait tartalmazza, ezáltal eszközt biztosít a klinikus számára, mellyel a klinikai tevékenység szabály alapú emlékeztető elemei megvalósíthatók (pl. gyógyszer iterakcióra való figyelmeztetés). A szakértői tudásbázis külső adatállományból is beilleszthető vagy feltölthető.
1.3.3. Műtétek
Célja a központi és az osztályos műtők munkájának még hatékonyabbá tétele. Műtőasztalra jegyzi elő a betegeket, elkészíti a műtőszemélyzet időbeosztását, a műtétek ütemezését. A műtéthez hozzárendeli az eszközöket és anyagokat, valamint az alkalmazásával komplex műtéti dokumentáció készíthető.
1.3.4. Gyógyszertár
A kórházi központi gyógyszertár sokrétű tevékenységét segíti. Készletnyilvántartást és gazdálkodást végez, elkészíti a szállítói rendeléseket, fogadja az igényeket. A gyógyszer és magisztrális készítmények expediálása egyaránt történhet osztályra, illetve betegre. A gyógyszerinformációs modul hatástani és interakciós tanácsokat ad. Költségelszámolást, tetszőleges lekérdezést, kigyűjtést és adatszolgáltatást nyújt.
1.3.5. Klinikusi munkaállomás
A Központi betegadatbázis alapján az orvosszakmai adatokat jeleníti meg Windows alapú környezetben táblázatos, vagy grafikus formában. Tetszőleges orvosi dokumentum Windows szerkesztését teszi lehetővé, valamint biztosítja a klinikai és diagnosztikai adatok grafikus összevetését, idősoros megjelenítését. Multimédiás(kép , hang) alkalmazásokat is képes adaptálni.
1.3.6. Beteg-monitorozó
Közvetlen adatgyűjtést végez a betegágy melletti fiziológiai monitorokról. Automatikus eredmény megjelenítés mellett központi műszer távfelügyeletet is biztosít. Megoldja az adatok és eredmények átvételét az orvosi dokumentációba.
1.3.7. Laboratórium
A központi laboratórium, illetve az osztályos kislaborok vizsgálati repertoárját kezeli, biztosítja a vizsgálati csoportok összeállítását. A vizsgálati igényekből munkalistákat készít, támogatja az egyedi és munkalistás eredmény bevitelt, a validálást, on-line lelet továbbítást valósít meg. Segítségével tetszőleges lekérdezés, összesítés, statisztika s az OLI jelentés is elkészíthető.
1.3.8. Radiológia- képalkotó diagnosztika
Célja a kórház képalkotó diagnosztikai munkájának hatékonyabbá tétele. Beteg előjegyzést
Biztosít, várólistát kezel a vizsgálati igény bevitelét követően a leletezést előre definiált szöveg szerkesztésével támogatja, rögzíti az anyagfelhasználást is. On-line lelet továbbítást valósít meg. Alkalmazásával tetszőleges statisztika, ORSI jelentés készíthető.
Referenciahelyek:
Magyarországon 15 kórházban használják, amely így a teljes kórházi ágyszám 12,31 %-át lefedi. Ezekből néhányat ismertetünk:
Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat Kenézy Gyula Kórház (1570 ágy)
4043 Debrecen, Bartók Béla út
2-26.
inf. vezető: Lugosi-Nagy Zsolt
1994.-től itt üzemel a legnagyobb kiépítésű CLINICOM® rendszer. A bevezetés a fekvő- és járóbeteg ellátás és a központi klinikai szolgáltató területeken egyaránt megtörtént, jelenleg 2 telephelyen 100-nál több munkaállomás dolgozik egyidejűleg. Integráltuk a laborrendszert (Daróczi Tamás), a radiológiai rendszert (Kenézy) és a CLINICOM® on-line vizsgálatkérési és leletkommunikációs moduljait. A kórháztól 20 km-re Létavértesen működő háziorvosi szolgálatot összekapcsoltuk a kórházi laborrendszerrel. A műtéti alrendszer a Központi műtőblokk napi 60-70 műtétjének menedzselését és dokumentációját végzi a CLINICOM® Manager lekérdező vezetői információkat ad. Jelenleg a világbanki tender keretében folyik a fekvőbeteg rendszer dokumentáció és rendelés kommunikáció kiterjesztése teljes kórházi szintre, valamint a teljes gazdasági rendszer - Készletgazdálkodás, Pénzügy-Főkönyv, stb. alrendszerek - cseréje.
Szervergép típusa: 2 db COMPAQ
(Digital) Alpha AXP
Hálózati végpontok száma:400 Munkaállomások száma: 282
Hálózatépítő partner: COMPAQ (Digital) Magyarország Kft.
Szent Borbála Kórház Tatabánya (1083 ágy)
2800 Tatabánya, Dózsa György
út 77.
inf. vezető: Bánfiné Németh Éva
1995.-től folyamatosan bővül a kórház által használt CLINICOM® rendszer a fekvőbeteg és ambuláns szakellátás területén. Integráltuk a laboratóriumi rendszert (Daróczi), a műtéti alrendszert a két legnagyobb műtétes osztály alkalmazza. A gazdasági alrendszerek cseréjét megkezdve folyamatban van a készletgazdálkodási rendszer bevezetése. Átadtunk két Klinikusi munkaállomás modult, a Vezetői Információs Rendszer első alapszoftvereként a CLINICOM® Manager lekérdezőt. Megtörtént a labor rendszer integrálása, valamint beveztésre került a patológiai modul is.
Szervergép típusa: COMPAQ
(Digital) Alpha AXP
Hálózati végpontok száma: 180 Munkaállomások száma: 170
Hálózatépítő partner: Delta Elektronik. Kft.
Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézet(247 ágy)
1096 Budapest, Haller út 29.
inf. vezető: Nagy István
1999. végén írt ki pályázatot az általa működtet rendszer cseréjére a 2000. évváltás miatt. 2000. január 1-től a CLINICOM® rendszert használják a teljes járó és fekvőbeteg ellátásban, a labor és a radiológiai diagnosztikus munkahelyeken.1995.-től folyamatosan bővül a kórház által használt rendszer a fekvőbeteg és ambuláns szakellátás területén. Az elmúlt évek során bevezetésre került a járó és fekvőbeteg előjegyzés, a kontrolling és a gazdasági rendszer. Jelenleg folyamatban van a gyógyszermodul bevezetése, valamint egy esetrészletes ráfordítás gyűjtés és fedezetszámítási rendszer kialakítása.
Szervergép típusa: COMPAQ
Descpro 3000
Hálózati végpontok száma: 300 Munkaállomások száma: 150
Szent Imre Kórház, Budapest (886 ágy)
1115 Budapest, Tétényi út 12-16
inf. vezető: Szin Tamás
A rendszer bevezetésénél felhasználtuk a kórházban korábban kiépített optikai gerincvezetéket, valamint más cég által telepített terminálokat és PC-ket. A fekvőbeteg ellátás és az ambulanciák betegdokumentációs folyamatainak támogatása után a laborrendszer (Faragó - Csada P.) integrálására 1997. nyarán került sor, a papír-mentes kommunikáció teljes kórház szinten üzemel. Ezt követte a CLINICOM Pathológiai – szövettan, cytológia, kórbonctan – rendszerének használatba vétele. 1998. májusa óta integráltan dolgozik a telephelyi 48 munkahelyes rendelőintézet.
Szervergép típusa: COMPAQ
(Digital) Alpha AXP
Hálózati végpontok száma:
196 Munkaállomások száma: 185
Hálózatépítő partner: COMPAQ
(Digital) Magyarország Kft.
Veszprém Megyei Csolnoky Ferenc Kórház-Rendelőintézet (777 ágy)
8200 Veszprém, Kórház u. 1.
inf. vezető: Sípos Károly
A CLINICOM® rendszer fekvőbeteg dokumentációs rendszerének bevezetésére minden osztályon lépcsőzetesen került sor. Aktív használói a HBCS előrejelző modulnak. A járóbeteg rendszer 1998 szeptemberétől 72 szakrendelésen on-line működik, további 29 munkahely utólagos adatbevitellel teszi lehetővé a havi tételes elszámolás teljesítését. Valamennyi osztályos ambulancia is a rendszerből nyomtatott lelettel bocsátja el betegeit. Vezetői információk biztosításához az évek óta használt CLINICOM® Manager mellett a CLINICOM® View szolgáltat adatokat.
Szervergép típusa: COMPAQ
(Digital) Alpha AXP
Hálózati végpontok száma: 110 Munkaállomások száma: 101
Hálózatépítő partner: COMPAQ (Digital) Magyarország Kft.
Szent Rókus Kórház és Intézményei (755 ágy)
1082 Budapest, Gyulai Pál u.2.
inf. vezető: Kocsis Gábor
Az optikai gerinc és a lokális hálózat kiépítése, a munkaállomások telepítése után 1997. augusztusában indult a fekvőbeteg rendszer használata. 1998.-ban történt a Rendelőintézeti szakrendelők rendszerbe integrálása. 2002-ben Jelentős bővítés történt. Bevezetésre került a járóbeteg előjegyzési modúl, a patológiai és radiológia modúl, valamint folyamatban van a Labor rendszer bevezetése.
Szervergép típusa: COMPAQ
(Digital) Alpha AXP
Hálózati végpontok száma: 139
Munkaállomások száma: 48
Hálózatépítő partner: Delta Elektronik Kft.
Jávorszky Ödön Városi Kórház-Rendelőintézet, Vác (747 ágy)
2600. Vác, Argenti Döme tér3.
inf. vezető: Szilágyi Dániel
A kórház a Pénzügyi rendszer bevezetésével indította a CLINICOM® rendszer bevezetését, valamint a Rendelőintézet járóbeteg ellátásának regisztrálása 1999-től a rendszerrel történik.
Szervergép típusa: COMPAQ
(Digital) Alpha
Hálózati végpontok száma: 136
Munkaállomások száma: 47
Fővárosi Önkormányzat Péterfy Sándor utcai Kórház-Rendelőintézetének
Alsóerdősori részlege, volt Erzsébet Kórház-Rendelőintézet (677 ágy)
1074 Budapest, Alsó erdősor 7.
inf. vezető: Úszászi Ferenc
A kórházban a fekvőbeteg dokumentációs rendszer alkalmazása után az on-line kommunikáló Radiológiai rendszert vezettük be. Ezt követte az osztályos ambulanciákon a járóbeteg rendszer alkalmazásba vétele. A kórház Központi Laboratóriuma által használt laborrendszert (Csada P.) illesztettük a CLINICOM® rendszerhez.
Szervergép típusa: COMPAQ
(Digital) Alpha AXP
Hálózati végpontok száma: 98
Munkaállomások száma: 38
Hálózatépítő partner: Delta Elektronik Kft.
Szent Margit Kórház Budapest (603 ágy)
1032 Budapest, Bécsi út 132.
inf. vezető: Roziczky Erzsébet
A kórház korábban épített hálózatára installált számítógépeken 1996 óta alkalmazzák a fekvőbeteg dokumentációs rendszert, az elektronikus kórlapvezetést. Folyamatban van a Laboratórium által használt (Daróczi) rendszer illesztése, a vizsgálat kommunikáció megvalósítása.
Szervergép típusa: COMPAQ
(Digital) Alpha AXP
Hálózati végpontok száma:160
Munkaállomások száma: 82
Hálózatépítő partner: COMPAQ (Digital) Magyarország Kft.
Bugát Pál Kórház, Gyöngyös (561 ágy)
3201 Gyöngyös, Dózsa Gy. u. 20-22.
inf. vezető: Gyúrkó Tamás
A kórházban teljes körűen megvalósult a fekvőbeteg szakellátás elektronikus dokumentációja, a Laboratóriumi rendszer (Daróczi) illesztése, az osztályos vizsgálatkérés és leletkommunikáció, a járóbeteg szakrendelések és ambulanciák rendszerbe integrálása valamint a CT rendszer illesztése.
Szervergép típusa: Hewlett-Packard
(csere COMPAQ (Digital) Alpha AXP-re 1999. január)
Hálózati végpontok száma: 81
Munkaállomások száma: 60
Hálózatépítő partner: Alpin Kábel Kft.
Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet (345 ágy)
1528 Budapest, Szanatórium út
19.
inf. vezető: Kéménczy Jánosné
1995.-től folyamatosan bővül a kórház által használt CLINICOM® PLUSZ rendszer a fekvőbeteg és ambuláns szakellátás területén. Integráltuk a laboratóriumi rendszert (Daróczi), a műtéti alrendszert a két legnagyobb műtétes osztály alkalmazza. A gazdasági alrendszerek cseréjét megkezdve folyamatban van a készletgazdálkodási rendszer bevezetése. Átadtunk két Klinikusi munkaállomás modult, a Vezetői Információs Rendszer első alapszoftvereként a CLINICOM® Manager lekérdezőt. Jelenleg a TelePath 2000 integrált laboratóriumi rendszer bevezetése folyik.
Szervergép típusa: COMPAQ
(Digital) Alpha AXP
Hálózati végpontok száma: 78 Munkaállomások száma: 78
Gálfi Béla Munkaterápiás Intézet (500 ágy)
2013 Pomáz, Mártírok útja 22.
inf. vezető: Csécsei István
A kialakított fekvőbeteg dokumentációs információs rendszer két egymástól 6 km távolságra lévő hálózati szegmensen működik. 1995-ben telepítettük az on-line laboratóriumi és radiológiai modulokat. A gazdasági alrendszerek közül a Pénzügyi alrendszert 1996-ban vezettük be és 1997-től üzemszerűen működik. Vezetői információk előállításához az év vége óta használják Clinicom Manager szoftvert. Jelnleg a labor rendszer integrálása van folyamatban.
Szervergép típusa: Hewlett-Packard
Hálózati végpontok száma: 83
Munkaállomások száma: 32
Hálózatépítő partner: COMPAQ (Digital) Magyarország Kft.
Ajka Magyar Imre Kórház (457 ágy)
8400 Ajka, Korányi Frigyes u.
1.
inf. vezető: Harsányi János
A kórház számítástechnikai infrastruktúrájára építve valósult meg a fekvőbeteg szakellátás teljes körű informatikai támogatása.
Szervergép típusa: COMPAQ
(Digital) Alpha AXP
Hálózati végpontok száma:83
Munkaállomások száma: 32
Hálózatépítő partner: COMPAQ (Digital) Magyarország Kft.
Heim Pál Gyermekkórház Budapest (408 ágy)
1089 Budapest, Üllői út 86.
inf. vezető: Mikó Zsuzsa
A kórház összes fekvőbeteg osztályán 100-nál több Microsoft Windows 95 operációs rendszerrel installált PC-t telepítettünk. A radiológiai-, CT vizsgálatkérést, leletezést és a járóbeteg szakellátást 1997-től a kórházban és a Rendelőintézetben is egységesen regisztrálják. 1998. januárja óta üzemel a tételes teljesítmény elszámolást biztosító járóbeteg modul, júniusban a Rottenbiller utcai szakrendelő közel 40 munkahelye is bérelt telefonvonalon kapcsolódott a központi számítógépre.
Szervergép típusa: COMPAQ
(Digital) Alpha AXP
Hálózati végpontok száma: 234
Munkaállomások száma: 185
Hálózatépítő partner: COMPAQ (Digital) Magyarország Kft.
Kazincbarcika Városi Kórház-Rendelőintézet (350 ágy)
3700. Kazincbarcika, Május 1
út 56.
inf. vezető: Búrkus Sándor
A kórház járóbeteg ellátásának regisztrálása 1997-től a CLINICOM® rendszerrel történik. Januártól indul a Radiológiai alrendszer, a Laboratóriumi rendszer (Daróczi) illesztése, az on-line vizsgálatkérési modul bevezetése.
Szervergép típusa: Dual Intel Pentium
Hálózati végpontok száma: 36
Munkaállomások száma: 36